Monday, August 2, 2021

Oj

 Oj...

Såhär blir det ofta med mina bloggar, jag kommer av mig och upptäcker långt senare att jag har missat att skriva.

Sist jag skrev gick jag en akvarellkurs som var mycket intressant, men kanske inte precis det jag behövde för att riktigt komma igång. Sen tappade jag ut alla färger ner på golvet så de föll ur sina koppar och ja...jag har inte orkat ta tag i det helt enkelt. Så andra saker har fått komma i fokus i stället.

Jag pysslar på med min musik och håller på att lära mig FL Studio och det går väl lite upp och ner det också. Inte det lättaste programmet måste jag säga. Apples Garageband är nog det bästa jag använt hittills.

Men jag har ideer i alla fall och det är bra och kul. Hoppas kunna skriva ihop nåt någon dag så ni kan få höra. Annars blir det nån enkel cover. Jag har inte sjungit på en evighet och märker att rösten är ostabil och vobblar. Läskigt. Hoppas det går träna upp.

I övrigt, jobbar kvar på demensboende natt fortfarande, har lite andra planer vad jag vill göra, men mer om det senare. 

Sommaren har varit lugn och skön, 5 veckors semester kan man inte klaga på. Det har också varit otroligt varmt en lång period och nu börjar temperaturen bli mer uthärdlig enligt mig. Är ingen soldyrkare heller.

Syrran fyllde 50 häromdagen så vi ska fira henne senare eftersom vi kunde inte vara med på festen i stugan, så det blir kul. Hon fick en Google Nest av oss så kan hon spela musik och lyssna på podcasts.

Nu har jag snart avslutat mina helg pass och det blir en ledig vecka och vi åker till fjällen. Det ska bli mysigt och fota lite och städa i stugan. Så i eftermiddag blir det att planera för det.

Hoppas du har en skön dag. /O


No comments:

Post a Comment

Oj

 Oj... Såhär blir det ofta med mina bloggar, jag kommer av mig och upptäcker långt senare att jag har missat att skriva. Sist jag skrev gick...