Thursday, October 5, 2017

Papper i mängder...

Hej igen, ett tag sedan, jag vet. Sorry.
Kursen i akvarell har börjat och det går rätt bra. Läraren Adam Stolterman, en ung kille är bra på att berätta hur man ska tänka med vatten och färg. Inte så mycket grunder iofs, men det är intressant vad lite det behövs för att man ska fatta grejen.
Senast målade jag en död fågel. Haha, det låter ju inte klokt, jag vet, men jag blev förvånad över resultatet. Måla snabbt, inte gå tillbaka och pilla...svårt, men kul när man ser hur det funkar.
Målade fler fåglar och misslyckades med vissa (svårt att hålla mig borta).
Jag kan rekommendera att gå en kurs, i vad som helst. Dans, foto, nåt du är intresserad av. Du utvecklas, jag lovar.
Så till papperet som titeln lyder. Jag beställde akvarellpapper...mycket, 10 ark som är 56x40 nånting och de måste delas för så stora papper behöver jag verkligen inte. Men det blir många ark när man delar upp det. Så nu finns det bra papper i alla fall :) Det viktigaste. Färger kräver bra papper. Jag har märkt skillnaden. Det är roligare när det blir bra.

No comments:

Post a Comment

Oj

 Oj... Såhär blir det ofta med mina bloggar, jag kommer av mig och upptäcker långt senare att jag har missat att skriva. Sist jag skrev gick...