Sunday, January 1, 2017

Nyårstankar

Gott nytt år på dig! Jag hoppas 2016 har varit ett bra år för dig, att du fått göra det du hade tänkt, ta tag i saker som du planerat och vara lycklig;) Kanske blev det så, kanske inte. Nyåret får oss iallafall att tänka till på hur vi har det, vad vi har gjort och vad vi vill göra. Det är ju bra, att ta tid och göra ett avstamp. Vare sig det gäller karriär, skola eller privatliv så är det bra att summera och utvärdera.  Jag brukar inte göra det, påminner mig mest om hur lat jag varit... även om jag gjort massor med bra saker så hamnar jag där, i kritikspåret. Kanske ett av årets nyårsförhoppningar, inte löften, för det känns som att dem måste man hålla och jag känner att jag behöver inte den pressen. Förhoppning är bra, tillräckligt.
Så för 2017 kanske det får bli en förhoppningslista med små mål som jag vet att jag klarar.
Sånt jag gillar och vill göra.
En ego-lista. Usch, då kommer samvetet, ja,ja, jag ska göra andra saker med.
Men på min egolista finns det saker jag vill lära mig. Nyfiken.
Just nu är det internetsidor som jag vill lära mig om. Min hemsida måste byggas om så det blir mitt nästa projekt.
Vad jag har lärt mig under 2016? Massor! Men det tar vi i ett annat inlägg;)
Gott nytt år vänner!
Ove

No comments:

Post a Comment

Oj

 Oj... Såhär blir det ofta med mina bloggar, jag kommer av mig och upptäcker långt senare att jag har missat att skriva. Sist jag skrev gick...